SUZUKI SX4 S-CROSS 2015- SILNIK KPL 1.6 M16A F-VAT
Cena: 4489 zł
dodaj do schowka
Silnik / Diesla bez osprzętu
Audi - A4 - (2012 - 2015)
Cena: 6500 zł
dodaj do schowka
Ford Probe -drzwi
Cena: 100 zł
dodaj do schowka
Półoś Napędowa Lewa Renault Scenic 3 7711497514
Cena: 563.99 zł
dodaj do schowka
Przełącznik Szyby Renault Megane 3 809610017R
Cena: 430.99 zł
dodaj do schowka
SKODA FABIA III 15-16 KOMBI PRAWA 6V9 945 096
Cena: 180 zł
dodaj do schowka
MAZDA 6 GH KOMBI LIFT 09-12 LAMPA TYLNA PRAWA EURO
Cena: 1000 zł
dodaj do schowka
Nie ma znaczenia czy ciężarowe czy osobowe każde auto cechuje jeden wspólny mianownik który daje życie całej stalowej konstrukcji jest nim silnik. Przyglądając się dzisiejszemu rynkowi możemy wyodrębnić kilka typów silników.
Najbardziej powszechnym na świecie jest silnik benzynowy. Najchętniej wykorzystywany jest on w autach o charakterze sportowym gdzie spalanie nie jest tak istotne jak ilość generowanych koni mechanicznych. Niegdyś był on prostą konstrukcją, dziś jednak zostaje on obłożony masą dodatkowego osprzętu który wpływa na wydajność i lepszą pracę jednostki. Przy dzisiejszych silnikach benzynowych znajdziemy wiele elementów wykorzystywanych wcześniej w silnikach wysokoprężnych takich jak turbina czy koło dwu masowe.
Kolejnym rodzajem jest właśnie silnik wysokoprężny potocznie mówiąc diesel. Diesle są znacznie wytrzymalsze i co najlepsze charakteryzują się bardzo niskim zapotrzebowaniem na olej napędowy. Wyposażone w mechanizmy poprawiające parametry pracy są coraz częściej wykorzystywane jako dynamiczne jednostki. Niektóre z koncernów wprowadziły silniki wysokoprężne do swoich sportowych aut obalając jakiekolwiek stereotypy. Co ciekawe została zachowana dynamika pojazdów przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania.
Rzadko występującym silnikiem jest jednostka Wankla. Przeważnie wykorzystywana w autach dalekiego wschodu. Jest to silnik posiadający tłok obrotowy i znacznie różniący się konstrukcją od poprzednio wymienionych. Z dość małej pojemności można wykrzesać dużą ilość koni mechanicznych jednak spalanie sprawiło że ten rodzaj jednostki napędowej nie odniósł wielkiego sukcesu. A modele aut z tym silnikiem można policzyć niemalże na palcach jednej ręki.
Nowością jest jednostka elektryczna. Dzisiejszy świat pokłada w niej największe nadzieje ze względu na wyczerpujące się zasoby ropy oraz aspekty ekologiczne. Auta wyposażone w silniki elektryczne są może póki co rzadkością ze względu na cenę lecz z czasem osiągną popularność jak konwencjonalne napędy. Problemem jest również zasięg pojazdu, długotrwałe ładowanie i brak stacji ładujących. Rozwój i technika sprawi że silniki elektryczne staną się codziennością co jest bardzo korzystne dla nas użytkowników.
Wymienione jednostki które napędzają nasze pojazdy przeżywają cały czas ewolucję. Na przełomie lat ich konstrukcja zmieniała się diametralnie powodując że mamy więcej mocy przy niższym zużyciu paliwa. Świat się zmienia a technologia razem z nim, na szczęście na naszą korzyść.
VW TOURAN LIFT 06- PRAWA TYLNA LAMPA ORYGINAŁ
Cena: 70 zł
dodaj do schowka
VW TOURAN LIFT 06- LEWA TYLNA LAMPA ZAMIENNIK
Cena: 60 zł
dodaj do schowka
AUDI TT 8N 98-05 LAMPA TYŁ TYLNA PRAWA 8N0945096A
Cena: 100 zł
dodaj do schowka
SEAT LEON II 05- LEWA TYLNA LAMPA ORYGINAŁ
Cena: 70 zł
dodaj do schowka
SEAT LEON II 05- PRAWA TYLNA LAMPA ORYGINAŁ
Cena: 70 zł
dodaj do schowka